دکتر قلب در کرج

افراد به دنبال یک متخصص قلب می‌گردند به دلایل مختلف. از افرادی که علائم خاصی ندارند تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی فعال، همه می‌توانند به یک متخصص قلب مراجعه کنند تا تدابیر خاصی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی دریافت کنند.

هنگامی که نیاز به مراجعه به متخصص قلب پیش می‌آید، باید دقت کرد که یک متخصص مجرب در زمینه بیماری خاصی که شما دارید را انتخاب کنید و همچنین پزشکی را پیدا کنید که با روحیات شما سازگار است و می‌توانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید. انتخاب آگاهانه یک متخصص قلب اولین قدم برای بهبود سلامت قلب و بهبود ارتباط بین پزشک و بیمار است.

برای انتخاب هر پزشک، فاکتورهای زیادی وجود دارد، اما برای انتخاب یک پزشک که با قلب شما سروکار دارد، باید به خصوص دقت کنید.

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین متخصص قلب در تهران و کرج 


دکتر قلب کرج
1 – در نظر گرفتن پیشنهاد پزشک عمومی
ممکن است در منطقه محل سکونت خود صدها متخصص قلب مشغول به کار باشند و دامنه انتخاب گسترده‌ای داشته باشید. پزشک خانوادگی معتمد و آشنا با خلق و خو و سابقه پزشکی‌تان در شرایط غیراورژانسی بهترین مشاوری است که می‌توانید از ایشان کمک بخواهید. بدون شک پزشک داخلی معالج‌تان با متخصصان قلب بسیاری در ارتباط است و به ویژه در شهرهای کوچک اطلاعات کاملی در زمینه تخصص و مهارت‌های پزشکان مختلف دارند و می‌توانند شما را به متخصص مناسب معرفی کنند.
2 – بررسی صلاحیت متخصص قلب

اطمینان حاصل کنید که متخصص قلب انتخابی‌تان دارای بورد تخصصی است و اعتبار و سابقه مناسبی دارد. همواره به پزشکان خوش‌نام و مطرح مراجعه کنید.

پزشک منتخب شما باید دارای بورد تخصصی باشد و در این مورد خاص باید علاوه بر داشتن تخصص قلب آزمون‌های دشواری را نیز پشت سر گذاشته باشد.
اینترنت ابزاری قدرتمند برای دستیابی به اطلاعات در مورد پزشکان است. سایت‌های مفید اینترنتی تخصص‌های پزشکان، بیمارستان محل طبابت ایشان و همچنین عوارض بیمارستانی و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری‌های معین و پس از انجام عمل قلب باز در آنجا ذکر می‌کنند. به علاوه می‌توانید پزشکانی را که در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه مشغول هستند نیز جستجو کنید.

دکتر لیلا عسگر پور از سال 1390 با بورد تخصصی قلب و عروق آماده خدمت رسانی به همشهریان سراسر استان تهران و کرج هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره های 02632216426 - 09399450250 تماس بگیرید.

 

3 – در صورت امکان به متخصص قلب نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید.

جایی که مطب متخصص قلب و عروق شما واقع شده است و بیمارستانی که وی در آن کار می‌کند از عوامل مهم در انتخاب پزشک در نظر گرفته می‌شود. اگر فردی با بیماری قلبی فعال هستید، ممکن است در طول سال به مراجعه‌های بیشماری به متخصص قلب و عروق خود برای معاینه و آزمایش نیاز داشته باشد.
همیشه لازم نیست راهی طولانی را طی کنید تا به بیمارستانی مجهز و پزشکی مجرب برسید. متخصصان قلب محلی غالباً در کار خود مهارت دارند و به خوبی ناراحتی‌های قلبی مانند بیماری عروق کرونری را درمان می‌کنند. از این گذشته متخصص قلب محلی در صورت بروز مشکل ناراحتی را به درستی تشخیص می‌دهد و در صورت لزوم شما را به مرکز بهداشت دورتر و مجهزتر معرفی می‌کند.
4 – آزادانه در میان گذاشتن ناراحتی‌ها و نیازها با متخصص قلب

به پزشکی مراجعه کنید که با وی احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید با آسودگی مشکلات مربوط به قلب خود را با وی در میان بگذارید و پرسش‌ها را پاسخ گویید.

هنگام تعیین وقت اولیه به منشی مطب بگویید که برای صحبت با پزشک به زمان بیشتری نیاز دارید. همچنین تمام موارد مبهم را برطرف کنید . سوال کنید که در صورت در دسترس نبودن پزشک چه کسی جایگزین ایشان خواهد بود، آیا تعداد بیماران خیلی زیاد است و این که چقدر باید منتظر بمانید. به خاطر داشته باشید که انتخاب متخصص قلب سرنوشت‌ساز خواهد بود، چرا که تا پایان عمر باید به طور منظم تحت نظر باشید. بنابراین پزشکی را انتخاب کنید که با ایشان احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید آزادانه ناراحتی‌های خود را مطرح کنید. بیماران غالباً در بخش اعظم زمان ملاقات موضوع‌های متفرقه مطرح می‌کنند و تنها هنگامی که عملاً در حال خداحافظی هستند، مشکل اصلی را به یاد می‌آورند.
5 -انتخاب پزشکی مناسب با توجه به نیازهای فردی
تنها به توصیه‌های دوستان و خانواده خود اکتفا نکنید، چون نیاز آنان به متخصص قلب ممکن است با نیاز شما متفاوت باشد. لزوماً نباید یک متخصص قلب “خانوادگی” داشته باشید، چرا که احتمال دارد مشکلات تمام اعضاء خانواده با یکدیگر یکسان نباشد. به متخصص قلبی خوش‌نام، مجرب و دارای مهارت در زمینه بیماری خود مراجعه کنید.
6 – مطالعه نظرات و انتقادهای آنلاین در مورد متخصص انتخابی

هر چند نظرات بیماران در مورد پزشکان معالج‌شان مفید است، اما نباید معیار انتخاب متخصص قلب باشد. گاهی اوقات متخصصان قلب شناخته شده و باتجربه به دلیل مسائلی مانند زمان انتظار طولانی و نبودن جای پارک در اطراف مطب بازخورد مناسبی دریافت نمی‌کنند. اگرچه چنین مسائلی در موقعیت‌هایی مانند خرید رفتن بسیار مهم است، اما اهمیت آنها در قبال مهارت متخصص رنگ می‌بازد.
7 – در نظر داشتن جنسیت و سابقه متخصص

بهترین دکتر قلب کرج
جنسیت بیمار نیز بسیار مهم است، چون علائم بیماری‌های قلبی و حمله قلبی در بانوان و آقایان معمولاً به دلیل واکنش‌های متفاوت بدن به عامل‌های خطری چون فشار خون بالا متفاوت است.
از متخصص قلب سوال کنید که تا چه اندازه و در کجا در زمینه سلامت بانوان آموزش دیده است. بانوان احتمالاً ترجیح می‌دهند به متخصصی به روز و آگاه از آخرین پژوهش‌ها مراجعه کنند.

 

ارتباط 

متخصص قلب در کرج

این بخش بسیار مهمی در رابطه بین بیمار و پزشک است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که سوالات شما به روشی که برای شما قابل درک باشد پاسخ داده می‌شود. شما باید نسبت به تصمیم‌هایی که درباره مراقبت‌های بهداشتی و درمانی شما گرفته می‌شود آگاه باشید. یک متخصص قلب و عروق پیدا کنید که شما را بخشی از تیمی بداند که قرار است با هدف سلامت قلب شما فعالیت کند.

به روز بودن 

یک متخصص قلب و عروق را پیدا کنید که در تخصص خود پیشگام باشد. وقتی صحبت از پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی می‌شود، علم پزشکی همیشه در حال پیشرفت است. بنابراین شما به متخصص قلب و عروقی نیاز دارید که با این تغییرات آشنا و علم او به روز باشد.

کادر پشتیبانی 

پزشکان قلب ممکن است درمان‌های مختلفی را برای بیماری قلبی یا سایر مشکلات قلبی شما ارائه دهند، اما کادر پشتیبانی نیز می‌تواند در درمان و مراقبت از شما نقش مهمی ایفا کند. بنابراین، در انتخاب یک متخصص قلب، به کادر پشتیبانی نیز توجه کنید که وقتی به آن‌ها مراجعه می‌کنید یا تماس می‌گیرید، به خوبی و با روی گشاده از شما استقبال کنند. پرستاران و سایر مراقبان باید شایسته و حرفه‌ای باشند، اما در عین حال بتوانند به بیمار آرامش بدهند و با او به خوبی برخورد کنند.

اگر مطمئن نباشید که دقیقاً به دنبال چه چیزی باید بگردید، انتخاب یک متخصص قلب می‌تواند سخت و گیج‌کننده باشد. بنابراین، با شروع جستجو، لیستی از ویژگی‌های یک متخصص قلب و عروق ایده‌آل خود تهیه کنید.

دکتر لیلا عسگر پور با 12 سال سابقه در زمینه تشخیصص و درمان بیماری­‌های قلبی عروقی در مرکز قلب تهران و مراکز قلب کرج، پس از تشخیص نوع بیماری با تست­‌های بالینی و آزمایشات قلبی عروقی، درمان متناسب را تجویز می­کنند.

چه زمانی باید به یک دکتر قلب مراجعه کنید؟


قلب شما یک عضله سخت کوش است و بیش از 100000 بار در روز می‌زند! مراقبت‌های پیشگیرانه از این عضو مهم بسیار ضروری است. بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر است. برای افراد فاقد بیماری قلبی شناخته شده، مشکل است که تشخیص دهد چه زمانی باید به یک متخصص قلب مراجعه کنند.

وقتی که درد قفسه سینه را تجربه می‌کنید 

فوق تخصص قلب در کرج

درد قفسه سینه یکی از علائم بارز مشکل قلبی است. در حالی که دلایل دیگری نیز برای درد قفسه سینه وجود دارد که به قلب ارتباط ندارد ، اما فشار قفسه سینه که با فعالیت ایجاد شده یا بدتر می‌شود، به طور خاص مربوط به این موضوع است که ممکن است میزان کافی جریان خون در قلب وجود نداشته باشد. یک متخصص قلب می‌تواند به تعیین علت و برنامه درمانی مناسب کمک کند. درد قفسه سینه همچنین می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد، که یک وضعیت اضطراری و تهدیدی برای زندگی افراد است.

فشار خون بالایی دارید 

فشار خون نیرویی است که به دیواره عروق فشار وارد می‌کند. فشار خون بالای مزمن باعث می‌شود که قلب برای گردش خون مجبور به تلاش بیشتر شود و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

تنگی نفس، تپش قلب یا سرگیجه دارید

این علائم ممکن است نتیجه ریتم غیر طبیعی قلب یا بیماری عروق کرونر باشد. متخصص قلب می‌تواند تشخیص دهد که آیا این علائم به دلیل بیماری قلبی است یا خیر.

دیابت دارید 

متخصص قلب و عروق در کرج

بین بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت رابطه قوی وجود دارد. قند خون بالا بر نحوه عملکرد رگ‌های خونی شما تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. متخصص قلب می‌تواند با پزشک مراقبت‌های اولیه شما همکاری کند و به شما در تعیین اینکه چه راه‌کارهای درمانی یا پیشگیری می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما کاهش دهد، کمک خواهد کرد.

سابقه سیگار کشیدن دارید 

استعمال سیگار یکی از مهم‌ترین عوامل قابل پیشگیری از بیماری قلبی است و می‌تواند باعث ابتلا  به فشار خون بالا و سرطان باشد.

سابقه کلسترول بالا دارید 

کلسترول یک ماده چربی است که در تعدادی از مواد غذایی یافت می‌شود و توسط کبد شما نیز ساخته می‌شود. کلسترول بالا می‌تواند در ایجاد پلاک در رگ‌ها (تصلب شرایین) نقش داشته باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید کلسترول خود را کاهش دهید، داشتن یک رژیم غذایی سالم است. همچنین پزشک ممکن است داروهایی را برای درمان کلسترول تجویز کند که به کاهش خطر حمله قلبی نیز کمک می‌کند. با پزشک متخصص قلب خود در مورد غذاهای سالم برای قلب و نظارت بر کلسترول خود صحبت کنید تا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستید

اگر کلیه‌های شما به درستی کار نکنند ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد. بیماری کلیه به فشار خون بالا و بیماری شریانی گره خورده است. یک متخصص قلب می‌تواند در مورد چگونگی تأثیر وضعیت شما بر قلب شما صحبت کند و به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید

انواع خاصی از بیماری‌های قلبی می‌توانند ژنتیکی باشند. اگر خویشاوندی به بیماری قلبی اولیه (زیر 55 سال در مردان و 65 سال در زنان) مبتلا باشد، در این صورت متخصص قلب می‌تواند در تعیین چگونگی تأثیر این خطر بر شما کمک کند و ممکن است دستور آزمایش یا راه‌کارهای پیشگیری را ارائه دهد.

به بیماری شریان محیطی مبتلا هستید 

شریان‌ها رگ‌های خونی هستند که خون غنی از اکسیژن را از قلب شما به بقیه بدن شما منتقل می‌کنند. اگر در شریان‌های دیگر مانند شریان‌های پا یا رگ‌های خونی بزرگ به مغز (شریان‌های کاروتید) دچار بیماری شده باشید، احتمالاً به بیماری شریان کرونری نیز مبتلا هستید. یک متخصص قلب و عروق می‌تواند در مورد اینکه آیا آزمایش‌های دیگر لازم است یا خیر و همچنین درباره گزینه‌های درمانی با شما صحبت کند.

شما فرد فعالی نیستید و قصد دارید برنامه ورزشی روتینی را شروع کنید

بهترین دکتر قلب کرج

ورزش برای سلامتی فواید بسیاری دارد و در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی نقشی اساسی ایفا می‌کند. با این حال، شرایط خاص قلب می‌تواند ورزش را به فعالیتی پرخطر برای شما تبدیل کند. اگر بعد از غیرفعال بودن برنامه جدید ورزشی را در نظر می‌گیرید، یا تعدادی از عوامل خطر بیماری قلبی را همانطور که در بالا ذکر شد، دارید، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. یک دونده ماراتن قدم‌هایش را با اطمینان برمی‌دارد تا زندگی خود را حفظ کند.

سوالات متداول 


آیا مراجعه به متخصص قلب و عروق مجرب و با سابقه در درمان بیماری قلبی اهمیت دارد؟

سابقه متخصص قلب و عروق اولاً در تشخیص نوع بیماری و ثانیاً در تعیین روش درمان موثر است و در نتیجه شناخت یک پزشک با تجربه و مجرب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ملاک تشخیص بهترین دکتر قلب در تهران و کرج چیست؟

از مهم­‌ترین ملاک­‌های تشخیص متخصص قلب و عروق خوب در تهران و کرج می­توان به سابقه و سال­‌های فعالیت، فعالیت در مرکز قلب تهران و دیگر مراکز مهم قلب و عروق استان تهران و البرز و داشتن بورد تخصصی قلب و عروق اشاره کرد.

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

در صورتیکه هر یک از علائم زیر را داشتید باید به پزشک قلب مراجعه نمایید:

  • احساس درد در قفسه سینه
  • درد در دست چپ
  • درد در فک و صورت و احساس سنگینی
  • تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه

نوبت دهی
× مشاوره در واتس اپ